: Inicio » Educació i Salut, Portada » Més de 220 persones participaren en les rutes senderistes d’Alfarrasí i Fontanars

 

EL SENDERISME UNA MODALITAT DE MODA

Més de 220 persones participaren en Alfarrasí i Fontanars

Aquest cap de setmana celebrem el DIM amb tres rutes: Benigànim, Albaida i El Ràfol de Salem

La Vall d’Albaida // 22.09.2015.- La Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida, amb la col·laboració dels municipis i dels centres excursionistes de la comarca, han organitzat, la vuitena edició any de Senderisme a la Vall d’Albaida 2015. Aquesta iniciativa turística mediambiental té com a escenari les serres que envolten la comarca. L’objectiu principal del programa de senderisme es donar a conèixer els nombrosos recursos ecològics, naturals, botànics i patrimonials, així com els espais singulars i zones naturals protegides que rodegen la Vall. Mitjançant aquest projecte la Mancomunitat vol oferir un turisme natural, ecològic i sostenible.

El president de la Mancomunitat, Vicent Gomar, ha manifestat “el senderisme és una activitat turística que va en augment cada any”, ha emfatitzat:” la continuïtat del programa, sent aquest any la 8ena edició, la incorporació de nous municipis amb noves rutes, la diversitat de paisatges i recursos naturals, el suport i recolzament dels ajuntaments i col·laboradors, les degustacions gastronòmiques i l’assegurança inclosa, són els principals factors d’augment de participants”.

Gomar ha insistit: “el senderisme és una modalitat turística que està de moda, mostra d’açò és l’augment notable de senderistes que rebem en cada ruta”.

El passat dissabte 19 de setembre, es van concentrar a l’ajuntament d’Alfarrasí més de 120 participants, per tal de realitzar la ruta dels “pobles del Riu”. L’alcalde d’Alfarrasí, Federico Vidal, va felicitat a la Mancomunitat per aquesta iniciativa i va agrair a tots els participants la seua assistència. Vidal ens va acompanyar durant tot el trajecte.

El recorregut es va iniciar a l’ajuntament fins arribar al paratge de la Venta, des d’ahi vam enfilar el camí cap a Benissuera on van poder gaudir del palau en ruïnes del S.XV. Després van continuar el recorregut fins Sempere, on van parar en el mirador per observar la vista panoràmica de l’embassament de Bellús i esmorzar. Finalitzat el descans, van continuar cap a Guadasséquies i des d’ahí fins arribar al poble. La ruta va concloure en un refrigeri per a tots els assistents. L’alcalde d’Alfarrasí, Federico Vidal, va felicitat a la Mancomunitat per aquesta iniciativa i va agrair a tots els participants la seua assistència. Vidal ens va acompanyar durant tot el trajecte.

El passat diumenge 20 de setembre , es van concentrar a l’ajuntament de Fontanars dels Alforins més de 100 senderistes procedents de tots els racons de la nostra geografia, per tal de realitzar la ruta de la calç. La marxa va consistir en una volta circular a peu guiada per el terme de Fontanars d’uns 9-10 km on els senderistes van gaudir dels forns de calç. La ruta estava ambientada amb les explicacions sobre el producte de la calç i l’ofici de calciner. Després vam reprendre el camí cap al poble i ens vam dirigir a la casa de la cultura on es va projectar un curt documental, d’uns 20 minuts, que narrava com era aquest desaparegut ofici. La ruta de senderisme va finalitzar en un refrigeri per a tots els participants.

Aquest cap de setmana celebrem el DMT, Dia Mundial del Turisme amb tres rutes de senderisme a la Vall d’Albaida: Benigànim, Albaida i El Ràfol de Salem.

Dissabte 26 de Setembre : Benigànim i Albaida

En Benigànim realitzarem la ruta de les fonts. Iniciarem el recorregut des de l’ajuntament a la plaça Major, pujarem pel calvari i quant portem mes o menys 15 minuts de marxa passarem per l’Ermita de Sant Antoni que ens durà a un encreuament per on continuarem al recte, a l’esquerra ens trobarem amb un depòsit d’aigua potable junt al Picoyo. En una baixada pronunciada a la dreta de la primera bifurcació arribarem a la Font del Frare. Continuarem amb la ruta fins arribar a una drecera a la dreta que està senyalitzada, arribarem a un camí principal i ens desviarem a la dreta uns 60 metros que ens durà quant ja portem una mitja hora des de l’eixida a La Font del Pí que es troba a l’esquerra del camí. Front a esta font hi a un depòsit pel qual passarem continuant fins arribar de nou a una bifurcació on girarem a la dreta. Prosseguirem de nou a un encreuament del que seguirem al recte i a la dreta ens trobarem en la Font de Gaspar.

Darrere ja d’un hora i mitja de recorregut a uns 300 metres ens desviem a la dreta i entre tarongers cap a dalt arribarem al camí principal seguint a l’esquerra i passant per davant un depòsit verd d’aigua. A uns 300 metres ens col·locarem al camí de la dreta fins arribar a una baixada pronunciada de cement que ens dura a la Font de la Solana. Portarem 1 hora i 50 minuts i 10 m endavant pel camí asfaltat girarem a la dreta continuant fins arribar a la creu d’entrada al poble fins el punt de partida on donarem per acabada una ruta d’una duració aproximada d’unes 4 hores.

 

 

Pel que respecta a Albaida realitzarem la ruta nocturna per la Séquia del Port

Aquesta eixida tindrà com a punt de partida la Plaça Major del poble on ens reunirem enfront del Palau dels Milà i Aragó a les 20.00h. Una vegada allí, oferirem un refrigeri al pati d’armes de Palau dels Milà i Aragó, on agafarem forces i iniciarem la nostra ruta després de gaudir del palau. Començarem a la plaça cap al carrer Major fins als “Mosquitos”, barri que ens portarà al carrer Carrícola i allí podrem veure les escultures de vidre de l’artista Josep Sanjuan. Després ens endinsarem pels camins, començant pel de Betilla que ens conduirà a l’inici del sender de la Séquia del Port. Allí visitarem el Molí de dalt de Santa Anna, molí fariner de cup ubicat sobre la séquia mare de la Font del Port, de col.lonitzacio islàmica. Una vegada en la partida de Sant Anna aprofitarem per visitar les ruïnes del convent de Santa Anna, que presentava un estil gòtic auster. Seguirem pel sender de la séquia fins arribar a l’arcabó del naixement, allí emprendrem de nou la ruta per tal d’anar a la casa el Clau a Sopar. La Casa el Clau està ubicada en el port d’Albaida i és d’arquitectura rústica mediterrània.

Finalment iniciarem el camí de tornada baixant per la carretera vella i passarem pel pont de la Pedrera. Si ens sobra temps, visitarem el paratge de la Pinà de la Pedrera abans d’arribar al poliesportiu per tal de tornar al centre del poble.

Diumenge 27 de setembre: El Ràfol de Salem

Realitzarem una ruta pels paratges i l’Ombria del Benicadell. A les 9h de matí, des de l’ajuntament de El Ràfol de Salem eixirem per la senda de l’ermita de San Blai cap a les fontetes. Després agafarem la senda que ens conduirà cap al sender PR CV 213 que recorre l’Ombria del Benicadell. Pujarem a la casa Forestal les Planisses on esmorzarem, seguidament baixarem per la senda fins enllaçar en el sender PRV 212.4 que ens conduirà a la font d’Elca i d’ahi al municipi, on finalitza la nostra ruta. Al finalitzar hi haurà un refrigeri per a tots els participants. La longitud total és de 10 km i el temps aproximat és de 4 hores.

Per a més informació www.valldalbaida.com

La Vall d’Albaida, disfruta-la amb els 5 sentits

Organitza: Departament de Turisme de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida

Col·laboren: Ajuntaments de la Vall d’Albaida i Centres Excursionistes de la comarca

SENDERISME 2015

Notes:

1) Inscripcions fins el dijous anterior a la ruta, abans de les 14h, en: https://goo.gl/7EJ5Ps

2) Programa de senderisme: http://goo.gl/jxcyqJ

3) Més informació en www.valldalbaida.com

Pagar 2€ per persona i ruta, al responsable, 15 minuts abans de començar la ruta de senderisme. Excepte els federats i els xiquets.

 

© 2015 Portal de L'Olleria digitalcef.com