El plan de inversiones de la Diputación de Valencia, que cuenta con 71,2 millones de euros, permitirá crear o mantener 2.500 puestos de trabajo en 265 municipios valencianos gracias al desarrollo de 1.570 proyectos.
OBRAS DEL PLAN DE INVERSIONES FINANCIERAMENTE SOSTENIBLES (PIFS) 2015
Nota de prensa/ Ajuntament de l'Olleria 14/12/2015
Hui s’ han presentat en roda de premsa les obres que l’Ajuntament de l’Olleria ha adjudicat dins el Pla d’Inversions Sostenibles 2015, que compta amb un finançament del 100% per part de la Diputació de València. A l’acte han acudit Julià Engo, Alcalde de l’Olleria, i Héctor Such, 1er Tinent d’Alcalde. L’equip de govern, conformat per Compromís i pel PSOE, va acordar desglossar els 300.000€ dels que disposava en tres projectes que afecten diverses àrees i que en general contribueixen a millorar el nostre poble i les seues infraestructures.
Per a l’alcalde de l’Olleria, Julià Engo, ‘la idea que ens ha orientat, per buscar els projectes que hem decidit, ha estat que es poguera beneficiar la majoria de la població i que al mateix temps fóra de redacció ràpida i que la seua realització es fera en un temps prudencial, ja que els terminis que hem tingut han sigut molt curts. Farem un parc a una zona que no ha rebut inversions en anys, com és la Font Vella, continuarem l’eliminació de barreres arquitectòniques al centre de la població, i rehabilitarem una zona de la Casa Santonja per millorar esta infraestructura cultural i social del nostre poble. Jo crec que tots i totes eixim beneficiats‘.
D’altra banda, Héctor Such, 1r Tinent d’alcalde, considera que ‘el consens que ha hagut a l’equip de govern ha estat clau per triar els projectes. Teníem clar que podíem diversificar les inversions i repartir les millores per diverses zones del poble i així actualitzar les nostres infraestructures perquè es puga beneficiar tot el poble. Invertim en infraestructura cultural, en els carrers alhora que facilitem el trànsit dels vianants, i construïm una zona verda molt demandada‘.
OBRA 1 – ZONA VERDA I PARC DE LA FONT VELLA – FASE 1
L’ajuntament de l’Olleria,ha decidit escometre les obres d’enjardinament d’un espai històric de la població, per tal de dignificar i millorar un àrea d’esta part del poble. El import total de la present actuació és equivalent a 158.000.00€.L’ajuntament de la població de l’Olleria, ha decidit dedicar estos recursos pera executar l’obra objecte d’aquest projecte. L’alternativa que projectem, en la seua integritat, es basa en la idea de respectar la traça històrica de la població i utilitzar-la com a suggeridora d’un recorregut paisatgístic dissenyador del nou espai de jardí, qualificat al vigent pla Generalurbanístic de la població, i, alhora millorem la pròpia viabilitat de la zona.
OBRA 2 – REHABILITACIÓ EDIFICI ANNEX CASA SANTONJA
En concret de tracta de rehabilitar un edifici, auxiliar i annex al pati principal de la Casa Santonja. També es pretén dur a terme en aquesta intervenció la neteja i consolidació de la façana al pati de l’edifici principal. L’edifici d’aquest projecte conforma juntament amb els altres dos fronts construïts del pati un fons d’escena òptim per a la representació d’actes a l’aire lliure. Es tracta d’un edifici de tres plantes, longitudinal, d’una sola crugia d’ample decreixent, de planta trapezoïdal irregular, adossat per la seua part posterior a un mur mitger, presenta la seua façana al front de major longitud. Un dels seus extrems menors està adossat al cosprincipal del palau i l’oposat queda lliure amb un contrafort. El pressupost total de la inversió és de 100.000.00 €
OBRA 3 – ADEQUACIÓ DE VIALS DEL NUCLI ANTIC
L’ajuntament de l’Olleria,ha decidit escometre les obres de millora en certs vials del casc urbà. L’alternativa que projectem, en la seua integritat, es basa en la idea de respectar la traça existent de la pròpia vialitat, i contempla l’eliminació de les barreres arquitectòniques que dificulten el pas dels vianants i alhora aprofitem per renovar la xarxa d’aigua potable. L’import total de la present actuació es la suma, equivalent a 142.000.00€ i de segur que millorarà l’aspecte d’esta part de la població.
Finalment, Julià Engo, ha demanat comprensió als veïns que es veuran afectats per les obres, i ha exposat que el govern local aposta per recuperar les zones històriques degradades, i que l’ esforç mereixerà la pena.





Farmàcia guàrdia
Mapes








