: Inicio » Noticies, Portada » El fiscal demana al jutge que citi com a imputat l’alcalde de l’Olleria per mediar amb una mútua

 

SG Xàtiva EM Llevant

La Fiscalia ha remès un escrit emplaçant al jutjat d’Ontinyent a que s’instrueixi un procediment penal i prengui declaració en qualitat d’imputat a l’alcalde de l’Olleria , José Vidal , per un possible delicte « de negociacions i activitats prohibides » amb el seu càrrec . El Ministeri Públic investiga les relacions comercials entre l’assessoria de la qual el dirigent és administrador solidari ( Vila Assessors , SL ) i la mútua que gestiona les pòlisses de prevenció de riscos laborals i assegurances socials de l’ajuntament , després que l’agrupació socialista local denunciés al juliol que Vidal podria estar percebent algun tipus de compensació a través de la seva signatura per intervenir suposadament entre ambdues entitats .
El fiscal de l’àrea demana al jutjat d’Ontinyent que « incoï l’oportú procediment penal » després d’apreciar que hi ha «indicis racionals » d’irregularitats en aquests nexes . En el seu escrit , l’organisme assenyala que l’alcalde de l’Olleria « desenvolupa la seva activitat professional de gestió d’assegurances socials a través de la mercantil Vila Assessors , SL al servei d’una entitat privada ( Asepeyo ) , la qual, al seu torn , es troba vinculada amb l’Ajuntament de l’Olleria en virtut d’un Conveni d’Associació i per la qual percep una contraprestació , tot i que tal activitat s’encuenta immersa en causa d’incompatibilitat » .
Després de practicar les diligències oportunes , el Ministeri Públic fixa el focus de la seva investigació en un contracte subscrit el 2008 entre la signatura de Vidal i la mútua Asepeyo i cita una relació de pagaments facilitada per aquesta última entitat en la qual fa constar que l’empresa Vila assessors , S. L. , va cobrar quantitats que oscil · len entre els 11.795 euros i els 15.352 euros anuals entre 2008 i 2013 .

Per la seva banda l’alcalde es mostra convençut que la denúncia del PSVP acabarà sent arxivada . José Vidal va aportar com a prova en la seva defensa en el procés instruït per la Fiscalia d’Alzira un escrit certificat signat pel director autonòmic de la mútua Asepeyo en què assenyala no haver satisfet a l’assessoria de l’alcalde cap gratificació . Vidal destaca que la mútua operava amb l’ajuntament quan ell encara no era alcalde i sosté que la denúncia obeeix a una represàlia del portaveu del PSPV Héctor Such , corredor d’assegurances a qui el consistori va retirar una pòlissa quan va entrar com a regidor al · legant que podria contravenir la llei d’incompatibilitat .

 

© 2014 Portal de L'Olleria digitalcef.com