La Vall d’Albaida busca la seua millor tapa La Mancomunitat i l’associació d’hostalers organitzen un concurs per a potenciar la gastronomia de la zona
La Mancomunitat de municipis de la Vall d’Albaida i l’associació d’hostalers (AHVAL) estan ultimant una iniciativa conjunta per a potenciar la gastronomia com a reclam turístic. Aquells establiments adherits oferiran una tapa i una consumició per un mòdic preu de dos euros mentres que els clients seran els encarregats d’avaluar el producte per mitjà d’una targeta de participació amb la condició d’haver recorregut, almenys, deu restaurants o bars diferents. Al final de la campanya el 4 de novembre i en el marc de la 13a Fira gastronòmica, es recomptaran els vots emesos que permetran triar els tres plats d’aperitiu més destacats de la comarca. El conseller de Turisme de la Mancomunitat, Juan Antonio Puchades, fa una crida als hostalers «para sumar-se a la propuesta» que pretén «poner en valor nostra cuina tradicional i la seua adaptació als temps actuales». Per això, hauran de posar-se en contacte amb les tècniques del departament i conéixer tots els detalls del projecte que començarà a finals de mes o principis de juliol. Igualment, Puchades apunta la «oportunidad excepcional» que tindran els establiments de les 34 localitats de la comarca per a promocionar-se i atraure nous clients. Per la seua banda, el president de la Mancomunitat Filiberto Tortosa afirma que la ruta de les tapes permetrà «dinamizar l’activitat hostalera dels nostres pueblos» així com «añadir un atractiu addicional a la seua riquesa patrimonial i medioambiental». A més, Tortosa incidix «en la necessària col·laboració amb el teixit empresarial per a posar en marxa accions com esta que contribuïxen a vertebrar encara més si és possible la comarca, alhora que generem noves sinergies econòmiques com és la promoció del turisme d’interior a partir d’un aspecte tan arrelat com és la nostra gastronomía»