Alfàz Del Pi ( Alacant ) , l’Olleria ( València ) , 2014.03.06
En total dos detinguts , a Alacant i València , acusats de corrupció de menors , amenaces i revelació es secrets
La seva intenció era venjar-se d’aquesta persona i per a això va accedir sense permís al correu electrònic del pedòfil i reenviar 47 imatges de caràcter sexual protagonitzades per menors i que aquest tenia guardades
El propietari del correu i del material pornogràfic també ha estat arrestat acusat d’un delicte de corrupció de menors
Les detencions s’han produït gràcies a la denúncia d’una de les persones que va rebre un correu electrònic amb les imatges dels menors
Agents de la Policia Nacional han detingut dos homes , de nacionalitat espanyola i de 45 i 58 anys d’edat , a les localitats de l’Alfàs del Pi ( Alacant ) i l’Olleria ( València ) . Un d’ells amb la intenció de venjar-se de l’altre va accedir sense permís al seu correu electrònic i reenviar 47 imatges de caràcter sexual protagonitzades per menors que aquest tenia guardades en el seu compte . El propietari del correu i del material eròtic infantil també ha estat arrestat acusat d’un delicte de corrupció de menors .
Un dels destinataris d’aquestes imatges va denunciar
La investigació va començar l’abril de l’ any passat , gràcies a una denúncia que va formular a Las Palmas de Gran Canàries en la qual es posava en coneixement dels agents un presumpte delicte de corrupció de menors . El denunciant havia rebut un correu electrònic amb múltiples arxius fotogràfics de caràcter pedòfil .
Després de realitzar les primeres gestions , els agents van descobrir que el primer dels arrestats havia accedit de manera il · legítima al compte de correu electrònic del segon . L’únic objectiu era venjar-se d’ ell i per a això va distribuir entre els contactes del propietari legítim del correu electrònic , 47 fotografies amb contingut pedòfil que aquest tenia guardades en diversos missatges . Per aquest motiu el propietari de les fotografies va amenaçar de mort a través del seu correu electrònic al primer detingut .
Avançades les investigacions dels agents van descobrir que el propietari del correu electrònic disposava de quatre terminals mòbils que utilitzava per rebre i enviar arxius de caràcter pedòfil . A més es feia passar per un jove menor d’edat per intentar corrompre sexualment a menors.
Els dos posseïen arxius de pornografia infantil
Els agents han realitzat dos registres un d’ells a Alfaz Del Pi ( Alacant ) i un altre a l’Olleria ( València ) . En el primer d’ells van intervenir un disc dur intern amb material pornogràfic infantil i diversa documentació . A l’arrestat en aquest municipi , se li imputen els delictes de descobriment , revelació de secrets i distribució de pornografia infantil . En el segon registre , els agents van localitzar múltiples arxius pedòfils i van detenir el propietari del correu electrònic al qual se li imputen diversos delictes : amenaces greus , tinença de pornografia infantil i corrupció de menors .
L’operació ha estat portada a terme pel Grup de Delictes Tecnològics de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant pertanyent a la Comissaria Provincial d’Alacant.
La Policia Nacional ha posat en marxa el passat dia tres de març una campanya de protecció al menor a través de les xarxes socials per lluitar contra tot tipus de delictes comesos en l’àmbit d’Internet i les víctimes són un dels grups més vulnerables de la societat : la infància .
Sota el hashtag # crecerseguros , la Policia Nacional està divulgant una sèrie de consells i pautes d’actuació segura a la Xarxa per als menors i també per als pares . A més, aquesta campanya de protecció al menor està acompanyada d’un vídeo que simbolitza el treball dels agents per prevenir i evitar que els nens i adolescents siguin víctimes de pornografia infantil , grooming o altres delictes de corrupció de menors que podrien interferir en el seu desenvolupament normal .
En aquesta campanya es reitera l’existència d’un correu específic , denuncias.pornografia.infantil @ policia.es , per aportar als agents de protecció al menor denúncies o informació rellevant per lluitar contra aquest tipus de delictes o per a qualsevol tipus de suport o assessorament
: Inicio » Noticies, Portada » La Policia Nacional deté presumpte pedòfil a l’Olleria.