: Inicio » Noticies, Portada » Catorze mitjans aeris tracten d’evitar l’avanç de l’incendi forestal de Llocnou . El foc ja afecta Terrateig i Lorcha

incendio l'olleria (montaverner-otos-rafel de salem)

Vista des del tanatatori del  incendi

Catorze mitjans aeris tracten d’evitar l’avanç de l’incendi forestal de Llocnou

Les flames cremen des d’este migdia muntanya davall, matoll i pineda en la Serra de la Cuta, i amenacen el terme de Castellonet de la Conquesta. Als treballs d’extinció s’ha unit la Unitat Militar d’Emergències. El foc ha inutilitzat la senda PR-400, entre el riu Envernissa i la serra. Un incendi forestal de muntanya davall, matoll i pineda s’ha iniciat este migdia, sobre les 12:49 hores, per causes no determinades, en el terme de Llocnou de Sant Jeroni, entre el Tossal i la Garrofera, a un quilòmetre del nucli urbà. A pesar de la proximitat, de moment no hi ha cap zona residencial en perill. Les flames avancen cap a Castellonet de la Conquesta per la Serra de la Cuta, encara que també afronten amb el terme oposat de Terrateig. En el lloc treballen 14 mitjans áereos, efectius de bombers de Gandia, Oliva i Torrent, i brigades forestals amb autobombes, segons van informar fonts del Consorci Provincial de Bombers. L’alcalde de Llocnou de Sant Jeroni, Ricard Igualde, hi ha assenyalat que la Serra de la Cuta té ‘un gran valor medioambiental’, i és un ‘pulmón de pi mediterráneo’. L’incendi ha arrasat la senda PR-400, entre el riu Envernissa i la serra.

CONSELLS PER A PREVINDRE INCENDIS

Sin foc no hi ha incendios

No encengues foc en el camp, ni per a cremar restolls o pastos, ni per a utilitzar barbacoes o fogates, (ni tan sols en les àrees recreatives habilitades a este efecte) .

En l’època d’alt risc d’incendis, de l’1 de juny a l’1 de novembre, qualsevol purna o flama, per xicoteta que siga, pot donar lloc a un desastre.

2.- No tires al sòl mistos, puntes de cigarret, cigarros o objectes en combustió, ni tampoc papers, plàstics, vidres o qualsevol tipus de residu o material combustible susceptible d’originar un incendi. El millor: és no fumar en el camp.

3.- En els terrenys forestals no utilitzes desbrozadoras, motoserres, grup de soldadura, afiladora o radial.

4- A les persones la vivenda de les quals es trobe ubicada o circumdada per terrenys agrícoles o forestals, se’ls recomana que no posen tanques d’espècies que cremen amb facilitat (arizónicas, ciprers, etc) , i que no construïsquen barbacoes en els límits de la finca, o almenys, que mai les utilitzen els dies de vent. Igualment, s’ha de sol·licitar a la comunitat de veïns l’elaboració d’un pla d’autodefensa (instal·lació de hidrantes en els carrers, mantindre els carrers i camins veïns aclarits de vehicles i de vegetació, construcció de depòsits d’aigua, etc) . Deposita el fem i les restes de poda en els contenidors o abocadors habilitats, mai et desfaces d’ells amuntonant-los junt amb la vivenda o cremant-los.

5.- En èpoques de risc d’incendis, de l’1 de juny a l’1 de novembre, per a endinsar-se en la muntanya és convenient conéixer bé el terreny, les vies de comunicació, camins alternatius i procurar caminar sempre per zones de gran visibilitat. Si vas apracticar senderisme, en especial en companyia de majors i xiquets, procura no eixir-te dels circuits senyalitzats.

6.- Comunica a les autoritats públiques els abocadors o punts d’abocaments il·legals que trobes en terrenys forestals o pròxims a això. Solen ser una causa habitual d’aparició d’incendis forestals.

7.- No pretengues arribar amb cotxe o vehicle motoritzat a totes parts, el contacte del tub d’escapament amb matolls secs podria provocar un incendi. De l’1 de juny a l’1 de novembre, per a evitar incendis no utilitzes el vehicle. En zones forestals estaciona el cotxe en aparcaments habilitats, o, almenys, en zones totalment aclarides de pastos o matoll.

8.- Si veus un incendi avisa com més prompte millor al 112, telèfon d’emergència, o al 062 telèfon de la Guàrdia Civil. Indica en el teu avís el camí més adequat per a arribar, tenint en compte cap a on avança el foc. És

recomanable, a més, conéixer els servicis d’emergència locals i com contactar amb ells

9.- Les persones que es troben prop d’un incendi, han d’intentar anar a un clar on el foc no els puga aconseguir, tractant d’allunyar-se per les zones laterals de l’incendi i més desproveïdes de vegetació; si circulen amb cotxe han de tancar les finestretes i intentar dirigir-se a una zona fora de perill. No has de dirigir-te cap a barrancs o fondalades, ni intentar escapar vessant dalt quan el foc ascendisca per ella. Recorda que un canvi en la direcció del vent pot fer que el foc et rodege. Per tant, veu sempre en sentit contrari a la direcció del vent.

10.- Les persones que participen en labors d’extinció no han de treballar aïllades, han d’estar coordinats i sempre a les ordes de les autoritats competents. Recorda que si fores requerit per les Autoritats públiques per a col·laborar en l’extinció d’un foc, tens el deure legal de col·laborar.

vista de l’inici de l’incendi des del tanatori (13:30h)

VER NOTICIA EN CANAL NOU

© 2012 Portal de L'Olleria digitalcef.com