Obertes les inscripcions per a la II edició de CampusTec
El campament tecnològic d’estiu se celebrarà entre el 6 i el 17 de juliol i comptarà un any més amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Alcoi.
Dirigit a alumnes de 3r i 4t d’Educació Secundària i 1r i 2n de Batxillerat.
La Universitat Politècnica de València Campus d’Alcoi, organitza amb la col·laboració del MI Ajuntament d’Alcoi, la segona edició del CampusTec.
El CampusTec és un campament tecnològic d’estiu que va permetre als nostres joves gaudir d’una activitat d’oci alternatiu durant les vacances d’estiu, amb la filosofia d’aprendre fent. Aquest any l’equip del CampusTec col·labora amb l’Escola d’Estiu en la programació de diverses activitats formatives.
Al llarg de dues setmanes, els participants en el nostre campus van a donen curs a la seva creativitat desenvolupant petits projectes cientificotècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, disseny i fabricació digital, programació d’interfícies, disseny de videojocs i desenvolupament d’aplicacions per a mòbils.
Està dirigit a alumnes / as de 3r i 4t d’Educació Secundària i 1r i 2n de Batxillerat.
El CampusTec es realitzarà de dilluns a divendres des del dilluns 6 al divendres 17 de juliol de 2015, en horari de 09:00 a 14: 00h. S’imparteix al Campus d ‘Alcoi de la UPV.
El preu de la matrícula serà de 185 € i inclourà l’esmorzar.
Tots els alumnes que assisteixin al Campus rebran un diploma que acredita la seva participació.
El termini d’inscripció finalitza el proper 20 de juny de 2015. Per a aquesta segona edició comptem amb 50 places, que es cobriran per rigorós ordre d’inscripció.
Les inscripcions es poden realitzar des del web del campus www.epsa.upv.es
Els continguts
ROBÒTICA
L’objectiu del taller és que els alumnes / as a la finalització del campus sàpiguen programar un robot mòbil. Els participants disposaran d’un robot i un ordinador per cada 2 persones.
Els robots utilitzats són del model Lego Mindstorm. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant per a això l’ordinador. Emprant els diversos sensors i motors del robot LEGO seran capaços d’aconseguir un repte plantejat. La major part del temps es dedicarà a programar aquesta unitat central.
El programari de programació és un llenguatge molt gràfic. No es necessiten coneixements de cap llenguatge de programació. Les tasques de programació són cada vegada més utilitzades en tots els àmbits, de manera que aprendre a programar, sigui el llenguatge que sigui, és adquirir uns hàbits cada vegada més necessaris en molts treballs.
La metodologia plantejada serà molt pràctica, amb breus explicacions de les funcions. Es faran múltiples exemples per practicar les funcions apreses. S’aprendrà a moure el robot durant un temps limitat, girar al transcórrer un temps, detectar objectes amb el sensor d’ultrasons, utilitzar el sensor de llum per detectar una línia i seguir-la, arrencar el robot amb la pulsació del sensor de tacte, detenir amb el sensor de so i usar condicions i bucles per fer processos repetitius.
Finalment cada equip posarà en marxa els coneixements adquirits per desenvolupar un repte plantejat pels monitors el qual es presentarà en l’última jornada.
DISSENYA I FABRICA TEUS PROPIS JOGUINES
L’objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint als participants en el disseny i modelatge 3D d’objectes i la seva fabricació digital amb la impressió 3D.
Aprendran a combinar formes i volums a l’ordinador per dissenyar les seves pròpies joguines o objectes amb programari de modelatge 3D Tinkercad o similars (www.tinkercad.com). Un cop dissenyats els materialitzaran amb una impressora 3D, en definitiva, explicar-los que poden construir el món que els envolta i que són capaços de convertir un arxiu digital en un objecte real perquè puguin emportar-se’l a casa.
Entre les joguines i objectes que poden dissenyar durant el taller es troben:
Ninots articulats tipus Clip.
Vehicles: cotxes, avions, trens, etc.
Baldufes i io-ios.
Accessoris i complements per a altres joguines.
I qualsevol cosa que siguin capaços d’imaginar!
INTERNET DE LES COSES
L’objectiu d’aquest taller és que els / les alumnes aprenguin a projectar, dissenyar, crear i connectar mitjançant sensors seus dispositius per poder accionar des d’un dispositiu mòbil.
Els alumnes podran interconnectar mitjançant sensors qualsevol cosa a internet sense necessitat d’utilitzar cap cable. Podran establir connexions entre els diferents sensors utilitzant per a això una plataforma de maquinari lliure basada en un microcontrolador i un entorn de desenvolupament (Arduino).
DESENVOLUPAMENT DE VIDEOJOCS
L’objectiu d’aquest taller és que els alumnes / as a la finalització del campus sàpiguen els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs.
Aprendran a crear els seus propis videojocs, sense programació amb Gamesonomy en tan sols unes hores.
El participant aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s’aventurarà en la realització d’un pla de treball, entrarà en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes.
Podran endinsar en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant un de propi que podran mostrar als seus amics publicant a la web.