: Inicio » Noticies, Portada » L’àrea d’Urgències de l’Hospital de Xàtiva instal·la un sistema de crida de pacients per mitjà d’un codi alfanumèric

GVA. Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública 18/09/2018

L’àrea d’Urgències de l’Hospital de Xàtiva instal·la un sistema de crida de pacients per mitjà d’un codi alfanumèric

Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública

•             La implantació d’este sistema respon a la necessitat d’incrementar les garanties de confidencialitat de la identitat dels pacients

•             S’incorpora també la petició digital d’analítiques urgents que millora els temps d’espera

 L’àrea d’urgències de l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva ha posat en marxa un nou sistema de crida per mitjà d’un codi alfanumèric.  Es posa així en marxa l’última tecnologia en matèria d’organització i guiat de pacients. Amb això s’elimina la  crida per nom millorant la privacitat de les persones usuàries de les urgències generals.

Així, quan es realitza el registre d’entrada d’un pacient, el sistema  emet un codi amb què és  cridat per a ser  atés en l’àrea corresponent d’urgències.

Els pacients han de conservar este codi per mitjà del qual són avisats per megafonia i pantalles fins al moment de ser  atesos per el Personal sanitari.

Amb l’ús d’un senyal acústic i una locució que genera automàticament el sistema, s’indica el codi i la zona a la què ha de dirigir-se cada pacient i s’evita la  crida per nom i cognoms.

El sistema compta amb set pantalles que es  troben ubicades en la sala d’espera exterior, sala de pediatria, sala d’espera interior i frontal del mostrador d’admissió així com en els corredors interiors.

Des de la Gerència del Departament s’ha destacat que “la implantació d’este sistema respon a la necessitat de garantir la confidencialitat de la identitat dels pacients. Moltes vegades les persones usuàries dels centres sanitaris són anònims fins que el personal diu el seu nom en veu alta en presència de la resta de persones. Estes  fórmules estan començant a canviar com a part d’eixa especial atenció a donar el màxim de privacitat en l’àmbit hospitalari”.

En els primers dies de funcionament la Direcció del centre ja ha constatat la satisfacció general entre les persones a què  utilitzen el servici d’urgència sobretot per als que resulta familiar al ser una forma de  crida que ja s’utilitza en altres servicis de l’administració en general.

Petició digitalitzada d’analítiques

Coincidint amb l’entrada en servici d’este sistema, s’ha posat en marxa també la sol·licitud digital de  proves analítiques, la qual cosa evita el professional  l’omplit de formularis de forma manual i  facilita el control dels nombroses  mostres que remitent urgències als laboratoris del centre durant els 24 hores.

La   digitalitzación de les peticions analítiques representa una fita més dins dels objectius de la gerència del Departament d’avançar cap a un hospital sense papers. En este sentit està previst  que s’inicie la   digitalitzación de les històries clíniques en paper existents en l’arxiu, la qual cosa permetrà potenciar la història clínica compartida de les persones usuàries de la sanitat valenciana,  cosa que contribuirà a una millor informació i servici als professionals i a la ciutadania.

© 2018 Portal de L'Olleria digitalcef.com