: Inicio » Alfarrasí, Educació i Salut » La Diputació ajuda a Benissuera a mantindre el seu col·legi subvencionant el transport als alumnes

La Diputació ayuda a Benissuera a mantener su colegio subvencionando el transporte a los alumnos

  • El centro Riu Albaida es un colegio rural público que cuenta con seis niñas y niños matriculados y oferta educación de 2 a 3 años. Cuatro de los alumnos proceden de la localidad vecina de Alfarrasí
  • El diputado de Desarrollo Rural, Ramiro Rivera, visita el centro junto a la alcaldesa, Catia Lopes, y destaca la importancia de este tipo de servicios para “combatir la despoblación en municipios pequeños”

14/diciembre/2020. El colegio de Benissuera tiene matriculados seis alumnos de entre 4 y 9 años y oferta educación de 2 a 3 años. Cuatro de estos niños y niñas viven en la localidad vecina de Alfarrasí, en la misma comarca de La Vall d’Albaida, y requieren transporte escolar para acudir cada día a clase. Una subvención de la Diputació de València para cubrir el coste del autobús escolar permite que el centro educativo de este pueblo de 200 habitantes siga abierto y el curso en marcha.

En palabras del diputado de Desarrollo Rural, Ramiro Rivera, “estas ayudas son fundamentales para municipios pequeños como Benissuera, y de ellas depende que un servicio tan importante como la educación Infantil y Primaria se pueda prestar en el municipio, contribuyendo a que las familias sigan habitando estos núcleos y combatiendo el fantasma de la despoblación que afecta a las zonas de interior”.

Rivera ha visitado la escuela de Benissuera acompañado por la alcaldesa, Catia Lopes, quien coincide en la trascendencia de que en pueblos como el suyo “existan servicios públicos básicos que eviten agrandar el problema de la despoblación”. “Sin el transporte escolar que se pone a disposición de las familias de otras localidades sería imposible mantener abierto un colegio que lleva muchos años a disposición de las familias”, asegura la alcaldesa de Benissuera.

Durante la visita al aulario, ubicado en la carretera de Guadassèquies, el responsable provincial de Desarrollo Rural se interesó por las necesidades de este centro del Colegio Rural Agrupado (CRA), que ofrece educación Infantil y Primaria en aulas del entorno rural de 9 comunidades autónomas, entre ellas la valenciana

En el caso de Benissuera, el centro forma parte del CRA Riu Albaida junto a los centros de Guadassèquies, El Palomar y Bellús, y en la actualidad cuenta con dos maestras y otros docentes compartidos en materias como inglés, religión o gimnasia, que se desplazan entre los colegios de la comarca.

La escuela rural destaca por su sistema de enseñanza circular o concéntrica, con alumnos de distintas edades que pueden escuchar lo que las maestras y maestros explican a sus compañeros, una posibilidad de repaso para los mayores y de adelantar materias para los pequeños más aventajados.

_____________________________________________

La Diputació ajuda a Benissuera a mantindre el seu col·legi subvencionant el transport als alumnes

  • El centre Riu Albaida és un col·legi rural públic que compta amb sis xiquetes i xiquets matriculats i oferix educació de 2 a 3 anys. Quatre dels alumnes procedixen de la localitat veïna d’Alfarrasí
  • El diputat de Desenvolupament Rural, Ramiro Rivera, visita el centre al costat de l’alcaldessa, Catia Lopes, i destaca la importància d’estos serveis per a “combatre la despoblació en municipis xicotets”

14/desembre/2020. El col·legi de Benissuera té matriculats sis alumnes d’entre 4 i 9 anys i oferix educació de 2 a 3 anys. Quatre d’estos xiquets i xiquetes viuen en la població veïna d’Alfarrasí, a la mateixa comarca de La Vall d’Albaida, i requerixen transport escolar per a acudir cada dia a classe. Una subvenció de la Diputació de València per a cobrir el cost de l’autobús escolar permet que el centre educatiu d’este poble de 200 habitants continue obert i el curs en marxa.

En paraules del diputat de Desenvolupament Rural, Ramiro Rivera, “estes ajudes són fonamentals per a municipis xicotets com Benissuera, i d’elles depén que un servei tan important com l’educació Infantil i Primària es puga prestar en el municipi, contribuint al fet que les famílies continuen habitant estos nuclis i combatent el fantasma de la despoblació que afecta les zones d’interior”.

Rivera ha visitat l’escola de Benissuera acompanyat per l’alcaldessa, Catia Lopes, qui coincidix en la transcendència que en pobles com el seu “existisquen serveis públics bàsics que eviten engrandir el problema de la despoblació”. “Sense el transport escolar que es posa a la disposició de les famílies d’altres localitats seria impossible mantindre obert un col·legi que porta molts anys a la disposició de les famílies”, assegura l’alcaldessa de Benissuera.

Durant la visita a l’aulari, situat en la carretera de Guadassèquies, el responsable provincial de Desenvolupament Rural es va interessar per les necessitats d’este centre del Col·legi Rural Agrupat (CRA), que oferix educació Infantil i Primària en aules de l’entorn rural de 9 comunitats autònomes, entre elles la valenciana.

En el cas de Benissuera, el centre forma part del CRA Riu Albaida al costat dels centres de Guadassèquies, El Palomar i Bellús, i en l’actualitat compta amb dos mestres i altres docents compartits en matèries com a anglés, religió o gimnàstica, que es desplacen entre els col·legis de la comarca.

L’escola rural destaca pel seu sistema d’ensenyament circular o concèntric, ab alumnes de diferents edats que poden escoltar el que els mestres expliquen als seus companys, una possibilitat de repàs per als majors i d’avançar matèries per als xicotets més avantatja

© 2020 Portal de L'Olleria digitalcef.com