: Inicio » Cultura i Festes, Portada » Concert de l’AEM “La Nova”

El proper dissabte, 29 de novembre, al Cinema Goya, l’AEM “La Nova”, oferirà el concert de Sta. Cecília 2014

PROGRAMA

Concert de Santa Cecília

primera Part

 MANUEL EL MOTORISTA (P.D.) d’Álvaro Ceregido Pérez
Estrenat el 26 de setembre de 2004 per la Banda Simfònica Municipal de Madrid sota la batuta del Mestre Enrique García Asensio al Templet del parc del Retiro de Madrid, aquest pasdoble està dedicat al seu avi, que va tocar el saxofon alt i el tenor a la banda de Música de
Carboneras (Almeria).

 ELS MISERABLES
Música de Claude-Michel Schömberg. Basat en la novel·la Les Misérables, de Victor Hugo.
Ambientat a la França de principis del segle XIX, l’espectacle explica la història de Jean Valjean, un ex convicte d’extraordinària força que busca la redempció després de complir dinou anys a la presó per haver robat un tros de pa. Incapaç de trobar un treball honrat per culpa del seu passat, Valjean decideix trencar la seva llibertat condicional i començar una nova vida sota una identitat falsa inspirat per un bondadós bisbe, mentre pateix la implacable persecució de l’inspector Javert a través de dos anys. Pel camí, Valjean i una sèrie de personatges es veuran embolicats enmig d’una revolució en la qual un grup de joves estudiants lluiten pels seus ideals en els carrers de París.
La seva estrena va ser al setembre de 1980 al Palais des Sports de París.
[Obra: Els miserables, selecció. Claude-Michel Schömberg / Arr .: Marcel Peeters]

 MAMMA MIA!
El musical va sorgir sobre la base del èxit de les cançons del grup suec ABBA, amb llibret de Catherine Johnson, inspirant-se en la pel·lícula de 1968 Buona Sera, Mrs. Campbell.
[Obra: ABBA Gold. Música del grup ABBA / Arr .: Ron Sebregts]

 WEST SIDE STORY
Amb música de Leonard Bernstein i guió d’Arthur Laurents, el musical és una adaptació de l’obra Romeo i Julieta de W. Shakespeare.
Ambientat a Nova York a mitjans dels cinquanta, el musical explora la rivalitat entre els Jets i els Sharks, dues bandes de carrer de diferent origen ètnic. Els membres dels Sharks de Puerto Rico són perseguits pels Jets, un grup de classe baixa blanca. El jove protagonista, Tony, un dels Jets, s’enamora de Maria, germana del líder dels Sharks.
El tema tràgic, la música sofisticada, àmplies escenes de ball de carrer i l’atenció prestada als problemes socials van marcar un gir decisiu en el teatre musical nord-americà.
Es va estrenar el 26 de setembre de 1957 al Teatre Winter Garden de Broadway.
[Obra: West Side Story, selecció. Leonard Bernstein / Arr .: Naohiro Iwai]
Banda de l’AEM La Nova de l’Olleria

Segona Part

 Yakka (PD) de José Rafael Pascual-Vilaplana
Obra d’encàrrec de la Banda de l’Associació Amics de la Música de Yecla. El títol de Yakka fa referència a la denominació àrab de la ciutat de Yecla. El pasdoble es presenta amb una estructura tradicional en la qual ressorgeixen diferents tipus de pasdoble: el pasdoble clàssic espanyol, el pasdoble valencià i fins i tot un pasdoble de caràcter mediterrani i colorista.

 EL FANTASMA DE L’ÒPERA
Música d’Andrew Lloyd Webber i lletra de Charles Hart. Basat en la novel·la de 1910 Li fantôme de l Opéra de Gastón Leroux.
El seu protagonista habita en els subterranis de l’Òpera de París, on té els artistes i empresaris del teatre, fins que uns nous propietaris entren en el teatre. Es va estrenar al Her
Majesty s Theatre de Londres el 27 setembre 1986.
[Obra: El fantasma de l’Òpera, selecció. Andrew Lloyd Webber / Arr .: Johan de Meij]

 CABARET
Música de John Kander i lletra de Fred Ebb. Basat en l’obra de teatre de 1951 I Am a Camera de John Van Druten.
Ambientat al Berlín de 1931 quan el nazisme començava a prendre força, l’argument del musical gira entorn del decadent Kit Kat Klub ia la relació de la seva estrella principal, la cantant anglesa Sally Bowles, amb l’escriptor nord-americà Cliff Bradshaw, que arriba a la ciutat a la recerca d’inspiració per a la seva novel·la. Una altra de les trames de l’obra se centra l’en tràgic romanç entre Fräulein Schneider, una dona alemanya que regenta la pensió on s’allotgen Cliff i Sally, i Herr Schultz, un vidu jueu propietari d’una fruiteria, tots ells observats pels ulls del mestre de cerimònies del Kit Kat Klub. El cabaret serveix com a metàfora de l’estat d’amenaça que es vivia en els últims anys de l’Alemanya de Weimar.
Es va estrenar el 1966 al Broadhurst Theatre de Broadway.
[Obra: Cabaret, selecció. John Kander / Arr .: Norman Leyden]

 ELISABETH
Música de Sylvester Levay i lletra de Michael Kunze. El musical explica la història d’Elisabeth (“Sissi”), l’emperadriu d’Àustria, del seu compromís i el matrimoni en 1854 amb l’emperador
Francisco José I i del seu assassinat en 1898 a mans de l’anarquista italià Luigi Lucheni, a través de la lent de la seva creixent obsessió amb la mort i de com el seu matrimoni i el seu imperi s’esfondren al seu voltant en el canvi de segle.
[Obra: Elisabeth, selecció. Michael Kunze i Sylvester Levay / Arr .: Johan de Meij]

Director: José Vte. Leal Mora

© 2014 Portal de L'Olleria digitalcef.com